Η σημαντικότητα του ύπνου

Προσπαθείς να βελτιώσεις την φυσική σου κατάσταση, να χάσεις βάρος, ή να αποκτήσεις περισσότερη μυϊκή μάζα;

 Σκέψου μήπως το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη θέλησης και προπόνησης αλλά η έλλειψη ύπνου!

Κι αυτό γιατί όταν είμαστε άυπνοι αυξάνονται τα επίπεδα της ορμόνης “γριελίνη” στο σώμα, με αποτέλεσμα την αυξημένη επιθυμία για φαγητό! 

Δεν είναι τυχαίο που την ονομάζουν ορμόνη της πείνας!

Κι ενώ προσπαθείς να βρεις ενέργεια μέσα από το φαγητό στην πραγματικότητα χρειάζεσαι ύπνο!

Αν, λοιπόν, θέλεις να δεις αλλαγή στο σώμα σου ίσως το πρώτο πράγμα που πρέπει να ρυθμίσεις είναι ο ύπνος σου!

Έρευνες έχουν δείξει ότι τα άτομα που κοιμούνται 5-6 ώρες χάνουν λιγότερο βάρος σε σχέση με τα άτομα που κοιμούνται 7-8 ώρες κατά 40-50%.

Άλλες αποδεικνύουν ότι μια μέση τιμή 8,5 ώρες ύπνου την ημέρα συνδέεται με βελτίωση της απόδοσης στην προπόνηση των δεξιοτήτων, της διάθεσης, της αντοχής και μείωση της κούρασης.

Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2014 (Milewski et al.), έφηβοι που κοιμούνταν λιγότερο από οκτώ ώρες, συγκριτικά με συνομηλίκους τους που κοιμούνταν οκτώ ή και περισσότερες ώρες, ήταν 1,7 φορές περισσότερο επιρρεπείς σε τραυματισμούς.

Ενώ κοιμόμαστε, ο εγκέφαλος μας προετοιμάζεται για την επόμενη μέρα και αποθηκεύει τις χρήσιμες πληροφορίες που λάβαμε την προηγούμενη. 

Σύμφωνα με μελέτες, ένας καλός ύπνος βελτιώνει τη μάθηση, ενισχύει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, την προσοχή μας, τη λήψη αποφάσεων και τη δημιουργικότητά μας. 

Επίσης, ο ύπνος είναι απαραίτητος για την σωματική υγεία, καθώς εμπλέκεται στην επούλωση και επιδιόρθωση των αιμοφόρων αγγείων και της καρδιάς, διατηρεί την ισορροπία των ορμονών και συμβάλλει στην ανάπλαση των ιστών.

Τέλος, κατά τον ύπνο εκκρίνεται η αυξητική ορμόνη, απαραίτητη για την ανάπτυξη του οργανισμού, αύξηση του ύψους και την ενίσχυση της μυϊκής μάζας.

Η  έλλειψη ύπνου επηρεάζει την κρίση, την διάθεση, την ικανότητα να μαθαίνουμε και να διατηρούμε πληροφορίες.

Η έλλειψη ύπνου, έστω και λίγων ωρών σε καθημερινή βάση, αν είναι μακροχρόνια, δημιουργεί συνεχές αίσθημα κόπωσης και υπνηλία. 

Μπορεί, επίσης, να οδηγήσει σε μια σειρά από προβλήματα υγείας, όπως παχυσαρκία, διαβήτη, καρδιαγγειακές παθήσεις.

Πώς να βελτιώσεις τον ύπνο σου 
 Εδώ είναι 6 συμβουλές για να βελτιώσεις την ποιότητα του ύπνου σου.
  • Απόφυγε το αλκοόλ.
  • Κάνε μπάνιο.
  • Άφησε το κινητό.
  • Απόφυγε την καφεΐνη.
  • Κάνε γυμναστική.
  • Μείνε συνεπής.

🡪Περιόρισε την πρόσληψη αλκοόλ. Ίσως  νιώθεις ότι μπορείς να κοιμηθείς ευκολότερα, αλλά η ποιότητα του ύπνου δεν θα είναι καλή. 

🡪Δοκίμασε ένα χαλαρωτικό ζεστό μπάνιο ή ντους πριν πας για ύπνο. 

🡪 Άφησε το κινητό τηλέφωνο και τις υπόλοιπες ηλεκτρονικές συσκεύες στην άκρη.

🡪Απόφυγε την καφεΐνη αργά την ημέρα. Οι περισσότεροι από εμάς θα πιούμε καφέ το πρωί, αλλά η καφεΐνη αργά μέσα στην ημέρα μπορεί πραγματικά να οδηγήσει σε απώλεια του ύπνου σου! 

🡪Η άσκηση έχει πολλά οφέλη για την υγεία και η βελτίωση της ποιότητας του ύπνου είναι ένα από αυτά! 

🡪Να είσαι συνεπής. Ένα άλλο πράγμα που μπορεί να σε βοηθήσει να βελτιώσεις την ποιότητα του ύπνου σου είναι να έχεις την ίδια ρουτίνα ύπνου.

Σεραφείμ Σωτηρλής Bsc Sports Science ΑΠΘ

Γυμναστής-Προπονητής Instagram : Serafeim_sotirlis

AgroPublic

Αγροτικά Νέα της Πελοποννήσου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Translate :