Πλέον η παχυσαρκία θεωρείται νόσος και  αποτελεί την 5η αιτία θανάτων παγκοσμίως. Ορίζεται ως η μη φυσιολογική ή υπερβάλλουσα συσσώρευση λίπους που μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Υπολογίστε τον Δείκτη Μάζας Σώματος

Παραδοσιακά μετριέται με τον υπολογισμό του ΔΜΣ (=βάρος/(ύψος)2), χωρίς αυτή να είναι η μοναδική παράμετρος για την διάγνωση της παχυσαρκίας, καθώς δεν υπολογίζει το ποσοστό λίπους.

AgroPublic | image 3


Παράδειγμα: Ένας αθλητής άρσης βαρών με αυτή την κατηγοριοποίηση είναι πιθανό να είναι παχύσαρκος. Όμως στην πραγματικότητα δεν είναι γιατί δεν έχει αυξημένο ποσοστό λίπους αλλά μυϊκής μάζας.

Ένας εύκολος τρόπος να εκτιμήσετε την πιθανότητα να είστε παχύσαρκοι είναι να μετρήσετε την περιφέρεια μέσης σας. Τιμές μεγαλύτερες του 88cm για τις γυναίκες και του 102cm για τους άνδρες υποδηλώνουν αυξημένο κίνδυνο.

Σήμερα 800 εκατομμύρια άνθρωποι νοσούν παγκοσμίως. Στην Ελλάδα ο επιπολασμός του υπέρβαρου και της παχυσαρκίας ανέρχεται στο 30-35% . Υπολογίζεται πως το 2030 ο μισός Ευρωπαϊκός πληθυσμός θα είναι παχύσαρκος.

Η παχυσαρκία μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Γενετικοί, ψυχολογικοί, κοινωνικο-οικονομικοί , διατροφή και φυσική δραστηριότητα είναι μερικοί από αυτούς.


Οι επιπτώσεις αυτής της ¨επιδημίας¨ είναι πολύ σοβαρές και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Η παχυσαρκία μπορεί να οδηγήσει σε σακχαρώδη διαβήτη, καρδιαγγειακά, πνευμονολογικές και ψυχολογικές διαταραχές ακόμα και σε ορισμένες μορφές καρκίνου. Ακόμα και στην εποχή του Covid ξέρουμε πως αν οι παχύσαρκοι ασθενείς νοσήσουν έχουν διπλάσιες πιθανότητες να νοσηλευτούν στη ΜΕΘ.

Για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας δεν υπάρχει συγκεκριμένη δίαιτα ή μαγική λύση. Η λύση για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος  είναι πολυδιάστατη και απαιτεί συλλογική προσπάθεια. Βασίζεται σε τρεις συνιστώσες. Βελτίωση των διατροφικών συνηθειών, μείωση της καθιστικής ζωής και αύξηση της φυσικής δραστηριότητας. Αυτές θα οδηγήσουν στο αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο που είναι το κλειδί της επιτυχίας για την απώλεια βάρους.

AgroPublic | image 2

Αυτές  οι συνιστώσες εξαρτώνται τόσο από τα άτομα σαν μονάδες αλλά και από το σύνολο της κοινωνίας και της πολιτείας  ώστε να διαμορφωθεί ένας πιο υγιές περιβάλλον. Αυτό είναι και το μήνυμα της φετινής παγκόσμιας ημέρας κατά της παχυσαρκίας. Every body needs everybody!

  • Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και οσπρίων
  • Οργανώστε τα γεύματα και τα ψώνια σας και μαγειρέψτε
  • Μειώστε τη μερίδα σας, απολαύστε τη διαδικασία του φαγητού και φάτε συνειδητά. Αποφύγετε τις υπερβολές
  • Βρείτε ευκαιρίες για φυσική δραστηριότητα
AgroPublic | image 1

Η αλλαγή δεν χρειάζεται να είναι απότομη και εξαντλητική. Θέστε μικρούς και εφικτούς στόχους. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει απώλεια ης τάξης 2-4 κιλών/ μήνα και ο βρετανικός Σύλλογος Διαιτολόγων 1-2 κιλών/μήνα

Τέλος δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την σημαντικότητα και την μοναδικότητα του καθενός. Η αξία μας δεν καθορίζεται από τα κιλά μας και είναι σημαντικό να μειώσουμε το στίγμα του βάρους είτε αυξημένου είτε μειωμένου.

AgroPublic | image

Επιμέλεια:

Ανδρέας Γεωργούλης
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
MSc Κλινική Διατροφή
Απόφοιτος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

Μελίνα Τσαγκατάκη-Τσιρίγγα
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
MSc Κλινική Διατροφή
Απόφοιτη Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

Χωρίς σχόλια
Σχόλια σε: Παγκόσμια Ημέρα Παχυσαρκίας

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πληρωμές

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

NewsLetter

Με την εγγραφή σας αποδέχεστε το Πολιτική Απορρήτου μας.

bokoslab - agropublic

Πρόσφατα Σχόλια

Άρθρα – Απόψεις

Ειδήσεις, powered by iNews

Συνδεθείτε τώρα!

Εγγραφείτε τώρα!