Κατηγορίες ασκήσεων

Γράφει ο Σεραφείμ Σωτηρλής Bsc Sports Science ΑΠΘ Γυμναστής-Προπονητής

Όταν κάνουμε προπόνηση αντιστάσεων, υπάρχουν δύο κατηγορίες ασκήσεων, οι οποίες είναι 

α) Διμερείς ασκήσεις ( Bilateral Exercises)

β) Μονομερείς ασκήσεις (Unilateral Exercises)

🡪Οι μονομερείς ασκήσεις εκτελούνται με ένα χέρι ή πόδι κάθε φορά ενώ οι διμερείς ασκήσεις εκτελούνται με τα δύο χέρια ή και τα δύο πόδια ταυτόχρονα.

🡪Σε γενικές γραμμές κάθε πρόγραμμα χρειάζεται να περιλαμβάνει και τα δυο είδη ασκήσεων, οι μονομερείς ασκήσεις φαίνεται να είναι καλό να αποτελούν το 30-50% του συνόλου των ασκήσεων.

🡪Τα οφέλη των μονομερών ασκήσεων.

α) Οι μονομερείς ασκήσεις είναι πιο λειτουργικές, όλα σχεδόν τα αθλήματα και οι καθημερινές δραστηριότητες εκτελούνται κατά κύριο λόγο με ένα πόδι ή χέρι, οπότε καταλαβαίνουμε την σημαντικότητα τους.

β) Βοηθούν στην πρόληψη και στην αποκατάσταση τραυματισμών, οι μονομερείς ασκήσεις αυξάνουν την ιδιοδεκτικότητα, την ισορροπία και τον νευρομυικό συντονισμό των σταθεροποιητών μυών του πυρήνα(κορμός σώματος).

γ) Οι μονομερείς ασκήσεις συμβάλλουν στην μείωση των μυϊκών ανισορροπιών.

δ) Χρειάζεται να επισημανθεί ότι είναι πιο δύσκολες στην εκμάθηση και στην εκτέλεση και θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην σωστή τεχνική.

🡪Τα οφέλη των διμερών ασκήσεων :

α) Περισσότερη σταθερότητα κατά την εκτέλεση, οι διμερείς κινήσεις από τη φύση τους είναι πιο σταθερές από τις μονομερείς απλώς και μόνο επειδή το κέντρο βάρους είναι ισορροπημένο και στα δύο άκρα.

β) Γενικά ευκολότερες ασκήσεις – Οι διμερείς ασκήσεις μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή για όσους δεν έχουν  εμπειρία. Οι διμερείς ασκήσεις απαιτούν λιγότερη ψυχική συγκέντρωση και αντίληψη του σώματος.

γ) Στις διμερείς ασκήσεις υπάρχει η ικανότητα να αυξάνουν τη δύναμη γρήγορα μέσω μεγαλύτερου συνολικού φορτίου στο σώμα.

Ενδεικτικές διμερείς ασκήσεις :
  • Barbell Back Squat
  • Barbell Bent Over Row
  • Conventional Barbell Deadlift
  • Barbell Chest Press
Ενδεικτικές μονομερείς ασκήσεις :
  • Bulgarian Split Squat
  • Single Arm Dumbell Row
  • Single Leg Romanian Deadlift
  • Kettlebell Bench Press

Σεραφείμ Σωτηρλής

Bsc Sports Science ΑΠΘ Γυμναστής-Προπονητής Δείτε εδώ όλα τα άρθρα του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Translate :