Η καλύτερη δίαιτα στον κόσμο!

(+ η συμβουλή του διαιτολόγου)

Αν άνοιξες αυτό το άρθρο για να βρεις μια συνηθισμένη απάντηση τότε θα σε απογοητεύσω. Δεν υπάρχει!

Καθημερινά ακούμε και διαβάζουμε για πολλές δίαιτες, διατροφές που τις εφαρμόζουν Παγκόσμιοι Οργανισμοί ή τις έκανε κάποιος διάσημος ή κάποιος γνωστός μας. Πληθώρα διαιτών και διαιτολογίων κατακλύζει το διαδίκτυο και εμείς αναζητούμε την καλύτερη!

Μεσογειακή, κετογονική, Dukan, Attkins, παλαιολιθική, δίαιτα με μετρημένες θερμίδες ή διαλειμματική νηστεία; Πολλοί ορισμοί, πολλές συγκρίσεις και κάθε δίαιτα με τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, με κάποιες να δείχνουν ότι υπερτερούν έναντι των άλλων.

Ποια όμως είναι η καλύτερη δίαιτα για απώλεια βάρους;
Δεν θα μπούμε καν σε σύγκριση των παραπάνω διαιτών γιατί δεν έχει κανένα νόημα. Η απάντηση είναι πως για τον καθένα η ιδανική δίαιτα είναι διαφορετική. Ένα ρούχο δεν κάνει σε όλους μας (one size doesn’t fit all) !
Διαφορετικός τύπος δίαιτας ταιριάζει και είναι κατάλληλη για τον καθένα γιατί όλοι είμαστε ξεχωριστοί και μοναδικοί.

Η τέλεια δίαιτα απώλειας βάρους είναι αυτή που καλύπτει 6 παραμέτρους:

  1. Οδηγεί σε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο. Δηλαδή οι θερμίδες που καταναλώνει κάποιος να είναι λιγότερες από αυτές που ¨καίει¨ μέσα στη μέρα (αυτό είναι και το μεγάλο μυστικό της απώλειας βάρους)!
  1. Καλύπτει τις διατροφικές ανάγκες του διαιτώμενου. Κάθε οργανισμός έχει ενεργειακές και θρεπτικές ανάγκες οι οποίες πρέπει να καλύπτονται μέσω της τροφής.
  1. Είναι πλούσια σε θρεπτικά πυκνά τρόφιμα. Υπάρχουν τροφές που είναι εξαιρετικές πηγές θρεπτικών συστατικών, ενώ υπάρχουν και τρόφιμα που παρέχουν ελάχιστα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό μας
  1. Σέβεται της διατροφικές προτιμήσεις του διαιτώμενου.
  1. Προωθεί μια υγιή σχέση με το φαγητό. Το σημαντικό σε κάθε προσπάθεια απώλειας βάρους είναι ο διαιτώμενος να μάθει να τρέφεται σωστά, να κάνει σωστές επιλογές, να διαχειρίζεται δύσκολες καταστάσεις γύρω από το φαγητό και να καταλάβει πόσο σημαντική είναι η τροφή αλλά και όλη η διαδικασία του φαγητού.
  2. Διατηρεί τον διαιτώμενο δραστήριο και χαρούμενο. Η φυσική δραστηριότητα αλλά και το συναίσθημα είναι άμεσα και στενά συνδεδεμένα με την διατροφή.
Η συμβουλή του διαιτολόγου:

Ακολουθήστε μια δίαιτα που σας ταιριάζει, καλύπτει τις ανάγκες και ικανοποιεί τις επιθυμίες σας. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως αυτή η δίαιτα να είναι οργανωμένη και σχεδιασμένη σωστά ώστε να προωθεί την υγεία και την ευεξία. Γι΄αυτό να εμπιστεύεστε μόνο επαγγελματίες διαιτολόγους-διατροφολόγους με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος για την διατροφή και την υγεία σας.

Μια δίαιτα που μπορεί να καλύψει όσα είπαμε παραπάνω είναι η Μεσογειακή. Η μεσογειακή δίαιτα αποτελεί ένα μοντέλο διατροφής, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και εξαιρετικά ωφέλιμο γα την υγεία. Είναι το πιο μελετημένο μοντέλο διατροφής, με ερευνητικά δεδομένα πολλών ετών ( σε αντίθεση με άλλες δίαιτες που είναι της μόδας ) που αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα, την ασφάλεια και την ευεργετικότητα της. Μάλιστα το 2019 η μεσογειακή δίαιτα αναδείχθηκε η καλύτερη δίαιτα στον κόσμο.

Οφέλη στην υγεία:
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών ( μειώνει επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων)
  • Προστατεύει από την εμφάνιση σακχαρώδη διαβήτη
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης κάθε μορφής καρκίνου
  • Μειώνει τη φλεγμονή
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό
  • Βελτιώνει την εγκεφαλική λειτουργία
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης νόσου του Parkinson
  • Προστατεύει από την εμφάνιση Alzheimer
  • Βελτιώνει την διάθεση
  • Αυξάνει την μακροζωία
  • Βοηθά στη διατήρηση της λειτουργικότητας των ηλικιωμένων
  • Μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος διαχείρισης και μείωσης του σωματικού βάρους (όταν οδηγεί σε αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας)
  • Αποτελεί μια δίαιτα φιλική προς το περιβάλλον και τον πλανήτη, η οποία μπορεί να βοηθήσει στο τεράστιο πρόβλημα επισιτισμού του κόσμου.

(Περισσότερα για τη μεσογειακή δίαιτα σε επόμενο άρθρο. Stay tuned..)

Β ιβλιογραφία:

  • https://www.eufic.org/
  • Mancini, J. G., K. B. Filion, et al. (2016). “Systematic Review of the Mediterranean Diet for Long-Term Weight Loss.” Am J Med 129(4): 407-415 e404.
  • Sofi, F., R. Abbate, et al. (2010). “Accruing evidence on benefits of adherence to the Mediterranean diet on health: an updated systematic review and meta-analysis.” Am J Clin Nutr 92(5): 1189-1196.
  • Tosti, V., B. Bertozzi, et al. (2018). “Health Benefits of the Mediterranean Diet: Metabolic and Molecular Mechanisms.” J Gerontol A Biol Sci Med Sci 73(3): 318-326.
  • Tuttolomondo, A., I. Simonetta, et al. (2019). “Metabolic and Vascular Effect of the Mediterranean Diet.” Int J Mol Sci 20(19).
  • https://edition.cnn.com/2019/01/02/health/mediterranean-best-diet-2019/index.html?no-st=1546600620&fbclid=IwAR0Cpb4oslHPUaby7lmEh5BN8v6PoN2crSerJRZK-seDvIWjWE7HIQtpLXQ

AgroPublic

Αγροτικά Νέα της Πελοποννήσου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Translate :