Οι πιο παλιοί εξακολουθούν να συνδέουν τα αρχικά  BASF με τις κασέτες ήχου και βίντεο. Αλλά αυτό τελείωσε στα μέσα της δεκαετίας του ’90. Σήμερα οι πωλήσεις της εταιρείας-μεγαθήριου είναι κυρίως business-to-business προϊόντα. 

Στο Λουντβιγκσχάφεν, η γερμανική -χημική πλέον- εταιρεία  BASF, στεγάζεται σε ένα βιομηχανικό συγκρότημα 10 τετραγωνικών χιλιομέτρων, τόσο εκτεταμένο που η εταιρεία λειτουργεί το δικό της δίκτυο λεωφορείων για να κινούνται οι υπαλληλοί της στο χώρο εργασίας τους.

Ένα παράδειγμα του μεγέθους της, είναι πως τα υποπροϊόντα από την παραγωγή αμμωνίας διοχετεύονται μέσω ενός δικτύου αγωγών μήκους 1.771 μιλίων (2.850 km) , όπου ανακυκλώνονται για την παραγωγή λιπασμάτων, απολυμαντικών, υγρών καυσαερίων ντίζελ ή διοξειδίου του άνθρακα για ανθρακούχα ποτά .

Οι συνέπειες ενός τερματισμού λειτουργίας των μονάδων στο  Λουντβιγκσχάφεν θα ήταν εκτεταμένες, όχι μόνο στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης αλλά σε ολόκληρη την ήπειρο αναφέρει ο Guardian. 

Η περιοχή Λουντβιγκσχάφεν, στη νοτιοδυτική Γερμανία βασίζεται στο φυσικό αέριο ως πρώτη ύλη και πηγή ενέργειας, καταναλώνοντας  ετησίως περίπου όσο ολόκληρη η Ελβετία. 

Σε περίπτωση που το γερμανικό κράτος αναγκαστεί να βάλει δελτίο στο φυσικό αέριο για την βιομηχανία,  η BASF  θα πιέσει κατά πολύ την παραγωγή της.

Ήδη έχει ήδη μειώσει την επιτόπια παραγωγή αμμωνίας.

«Αν οι ανάγκες μας σε φυσικό αέριο μειωθεί στο  50% , θα πρέπει να κλείσουμε όλο το βιομηχανικό πάρκο», λέει η Daniela Rechenberger, εκπρόσωπος της εταιρείας. «Αυτό είναι κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ στην ιστορία της BASF και κάτι που κανείς   δεν θα ήθελε να δει να συμβαίνει. Αλλά δεν θα έχουμε πολλές επιλογές». 

Ακόμη και μία μείωση της ροής του φυσικού αερίου θα ήταν προβληματική καθώς η πτώση της πίεσης θα προκαλούσε  ζημιές σε  μηχανήματα.

Προϊόντα της…παντού

Οι χημικές ουσίες που παράγονται από την Basf χρησιμοποιούνται για την παρασκευή δεκάδων προϊόντων, από οδοντόκρεμες έως βιταμίνες, και από υλικά για μόνωση έως και πάνες. Είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ιβουπροφένης στον κόσμο για παυσίπονα ενώ βασικός πελάτης είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, γεγονός που σημαίνει ότι οποιαδήποτε δυσλειτουργία στο Ludwigshafen θα επηρεάσει άμεσα περιοχές κατασκευής αυτοκινήτων όπως η Αιμίλια Ρομάνια στην Ιταλία, η Καταλονία ή το Ω-ντε-Φρανς στην Γαλλία,

Εξάλλου στο Λουντβιγκσχάφεν, παράγεται και το AdBlue, υγρό που χρησιμοποιείται για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από κινητήρες ντίζελ και  βασική προϋπόθεση για να κινούνται τα βαρέα φορτηγά οχήματα. Επομένως η έλλειψή του θα μπορούσε να ακινητοποιήσει τα φορτηγά σε όλη την Ευρώπη.

Ωστόσο, η χημική βιομηχανία αναμένεται να είναι πρώτη στη λίστα των εξαιρέσεων για την μείωση της διανομής του φυσικού αερίου.

Το ερώτημα είναι, πόσο δίκαιο είναι για την κυβέρνηση να βοηθήσει τη BASF που θα συνεχίζει να κερδίζει;

Οι δεσμοί της εταιρείας  με τη ρωσική Gazprom χρονολογούνται αμέσως μετά την επανένωση της Γερμανίας το 1990, όταν προσπάθησε να χρησιμοποιήσει νέες λεωφόρους φυσικού αερίου από τα ανατολικά για να σπάσει το μονοπώλιο της Ruhrgas. Μέσω της θυγατρικής της, Wintershall, συγχρηματοδότησε την κατασκευή του Nord Stream 1, τον αγωγό που χρησιμοποιεί η  Ρωσία για να κρατά όμηρο την Ευρώπη 

Η συνεργασία άνθισε παρά τα αυξανόμενα στοιχεία επιθετικότητας της Μόσχας. Το 2015, ένα χρόνο μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία, η Wintershall παρέδωσε στη Gazprom τη μεγαλύτερη δεξαμενή αποθήκευσης φυσικού αερίου της Δυτικής Ευρώπης στο Rehden σε αντάλλαγμα μετοχές σε κοιτάσματα φυσικού αερίου στη δυτική Σιβηρία.

 Πηγή: naftemporiki.gr

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΣΤΟ : https://agropublic.gr/

Χωρίς σχόλια
Σχόλια σε: BASF: Πώς η εταιρεία που έφτιαχνε κασέτες θα μπορούσε να βυθίσει την Ευρώπη σε κρίση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.




ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Άρθρα – Απόψεις

GAIOPTIMA