Γράφει ο Αλέξανδρος Παναγιωτακάκος* ,

Όπως είναι ευρέως γνωστό, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των νέων επιχειρήσεων, που εισέρχονται στο χώρο της αγοράς των αγροτικών προϊόντων, ανεξαρτήτου είδους.

Λίγες όμως από αυτές τις νεοσυσταθείσες επιχειρήσεις κατάφεραν σε βάθος χρόνου να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και να μπορούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων που ζητά ο χώρος του εμπορίου.

Εδώ και πολλά χρόνια, οι εξαγωγές των αγροτικών προϊόντων αποτελούσαν μια δύσκολη διαδικασία, που απαιτούσε γνώσεις, πληροφόρηση και οικονομική δυνατότητα, παράγοντες οι οποίοι θα βοηθούσαν τόσο το προϊόν να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή αναγνώριση στο εξωτερικό όσο και την εταιρεία που το εξάγει να πετύχει τους στόχους της.

Αν δούμε όμως με περισσότερη λεπτομέρεια τα παραπάνω, πρέπει να επισημάνουμε κάποια πράγματα τα οποία ακόμα και σήμερα αποτελούν πολύ σημαντικές πληροφορίες όσον αφορά τους τρόπους με τους οποίους εξάγεται ένα προϊόν και ποια είναι τα πράγματα που θα πρέπει η κάθε εταιρεία να προσέχει έτσι ώστε να πετύχει τους στόχους της που είναι η αναγνωσιμότητα του προϊόντος και η μεγιστοποίηση του κέρδους της.

  • Τα συνήθη βήματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την σωστή εξαγωγή και προώθηση του προϊόντος είναι τα εξής:
  • Εύρεση χωρών με σχετικά υψηλό ποσοστό ζήτησης του προϊόντος που επρόκειτο να προωθηθεί
  • Στόχευση σε συγκεκριμένες τοποθεσίες η επιχειρήσεις (πχ ντελικατέσεν, ξενοδοχεία, υπεραγορές, τοπικές εκθέσεις), αναλόγως το πού θέλει η εταιρεία να στρέψει το προϊόν της
  • Τέλος, εξασφάλιση κατάλληλης ποσότητας και ποιότητας ώστε η επιχείρηση να μπορεί να εξυπηρετεί άμεσα και χωρίς καθυστέρηση τις ήδη υπάρχουσες η μελλοντικές παραγγελίες

Ένα από τα πιο συχνά φαινόμενα που παρατηρούνται στο κομμάτι της εξαγωγής των αγροτικών προϊόντων, είναι ότι το 90% των παραγωγών αναλαμβάνουν όλη αυτή την διαδικασία μόνοι τους , χωρίς κάποια βοήθεια από αρμόδιους φορείς, με αποτέλεσμα το 85% να αποτυγχάνει παταγωδώς. Αυτό είναι ένα αποτέλεσμα μιας πράξης  η οποία τις περισσότερες φορές επιφέρει τεράστιο κόστος και τεράστιες ζημιές τόσο στον ίδιο τον παραγωγό όσο και στο προϊόν του.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Πρώτα από όλα , η πλειονότητα των παραγωγών αυτών θεωρούν πως έχοντας το καλύτερο και το πιο ποιοτικό προϊόν , είναι αρκετό  να τοποθετηθεί σε ένα μπουκάλι έτσι ώστε να μπορεί να πουληθεί και να τους αποφέρει το μέγιστο κέρδος.

Δεδομένου όμως ότι δεν έχουν συμβουλευτεί κάποιον, που γνωρίζει καλύτερα αυτόν τον τομέα, και μη γνωρίζοντας επίσης του νόμους και τις πιστοποιήσεις των εξαγωγών αυτό έχει ως συνέπεια να αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα όπως:

  • Πρόστιμα
  • Καταγγελίες
  • Μπλοκάρισμα του προιόντος από το τελωνείο κατά την εξαγωγή
  • Προβλήματα με την ετικέτα λόγω έλειψης των κατάλληλων αναλύσεων

Συνοψίζοντας, λοιπόν, καταλαβαίνουμε ότι η διαδικασία παραγωγής, επεξεργασίας και προώθησης ενός προϊόντος τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, αποτελεί ένα δρόμο μακρύ για να φτάσει κάποιος στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Έτσι λοιπόν, πάνω από όλα πρέπει να δημιουργήσουμε μια πυραμίδα με τα απαραίτητα βήματα που έχουμε να ακολουθήσουμε για να ωθήσουμε το προϊόν μας σε μια αγορά.

Θέτουμε πάντα ως βασικό και πρωτεύον στάδιο την ενημέρωση και στη συνέχεια την δημιουργία και την εξέλιξη.

Χωρίς σχόλια
Σχόλια σε: Εξαγωγές Αγροτικών Προϊόντων στο εξωτερικό-Νέες Επιχειρήσεις

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πληρωμές

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

NewsLetter

Με την εγγραφή σας αποδέχεστε το Πολιτική Απορρήτου μας.

bokoslab - agropublic

Πρόσφατα Σχόλια

Άρθρα – Απόψεις

Ειδήσεις, powered by iNews

Συνδεθείτε τώρα!

Εγγραφείτε τώρα!