Δυστυχώς θα σε απογοητεύσω! Δεν υπάρχει μαγικός λιποδιαλύτης. Αλλιώς θα είχαμε εξαφανίσει όλοι το περιττό μας λίπος. Ο μόνος τρόπος μείωσης του λίπους   είναι το αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας μέσω διατροφής και άσκησης.

Αυτό που όμως ισχύει, είναι πως υπάρχουν ουσίες που άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο σε συνδυασμό με διατροφή και άσκηση βοηθούν στην απώλεια λίπους!

Η πιο ωφέλιμη από αυτές και ίσως η μόνη επιστημονικά αποδεδειγμένη, είναι η ΚΑΦΕΪΝΗ.

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι ω.jpg

Πρόσφατη μελέτη η οποία δημοσιεύτηκε στο Journal of the International Society of Sports Nutrition  έδειξε πως η λήψη καφεΐνης 30 λεπτά πριν την αερόβια άσκηση οδηγούσε σε αύξηση της λιπόλυσης.  Το αποτέλεσμα αυτό ήταν πιο έντονο όταν η άσκηση γινόταν το απόγευμα!

Πιο συγκεκριμένα η καφεΐνη σε συγκέντρωση 3mg/kg σωματικού βάρους, αύξησε την λιπόλυση κατά 10,7%  το πρωί και κατά 29% το απόγευμα σε δείγμα από άντρες εθελοντές που έκαναν ποδήλατο!

Επίσης τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η λήψη καφεΐνης, μπορούσε να αυξήσει την ένταση της άσκησης κατά 11% το πρωί και 13% το απόγευμα!

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι δ-1-1024x508.png

Τα αποτελέσματα αυτά δείχνουν πως η καφεΐνη σε συνδυασμό με την άσκηση αποτελούν ένα αποδοτικό σενάριο για όσους επιθυμούν απώλεια λίπους!

Τι σημαίνει όμως 3mg καφεΐνης / kg σωματικούς βάρους; Σημαίνει ότι ένας άντρας περίπου 80kg πρέπει να καταναλώσει περίπου  240mg καφεΐνης. Δηλαδή περίπου δύο γαλλικούς καφέδες.

Καφείνη εκτός από τον καφέ υπάρχει και σε άλλα  τρόφιμα όπως κάποια αναψυκτικά, το πράσινο τσάι και η σοκολάτα.

Σύμφωνα με τη Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων η ασφαλής πρόσληψη καφεΐνης, για τους ενήλικες, από όλες τις πηγές και όχι μόνο τον καφέ για το σύνολο της ημέρας ορίζεται στα 400mg.

Είδος τροφίμου Περιεκτικότητα σε καφεΐνη (mg)
Γαλλικός καφές (200ml) 115-175
Στιγμιαίος καφές (180ml) 65-100
Εσπρέσο (30ml) 30-65
Ελληνικός καφές (60ml) 40-50
Ντεκαφεϊνέ στιγμιαίος (200ml) 2-3
Ντεκαφεϊνέ ελληνικός (60ml) 0,75-1
Ντεκαφεϊνέ εσπρέσο (30ml) 0-0,5
Ενεργειακό πoτό (250ml) 80
Αναψυκτικό (330ml) 40
Μαύρη σοκολάτα (50g) 30
Σοκολάτα γάλακτος (50g) 10

Μην ξεχνάτε πως η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να έχει και αρνητικές επιπτώσεις! Να μην καταναλώνετε περισσότερους από 3-4 καφέδες/ημέρα!

Τέλος να τονίσουμε ξανά πως ο μόνος τρόπος για απώλεια λίπους είναι η διατροφή σε συνδυασμό με την άσκηση. Δυστυχώς δεν υπάρχει μαγικό φίλτρο!

Να εμπιστεύεστε μόνο πτυχιούχους Διαιτολόγους-Διατροφολόγους με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, ώστε να ακολουθείτε ένα σωστό και ισορροπημένο διαιτολόγιο σύμφωνα με τις ανάγκες  σας.

Βιβλιογραφία:

  • J Int Soc Sports Nutr. 2021;18:5
    Link: https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-020-00400-6
  • USDA database
Χωρίς σχόλια
Σχόλια σε: Ο καλύτερος λιποδιαλύτης!

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πληρωμές

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

NewsLetter

Με την εγγραφή σας αποδέχεστε το Πολιτική Απορρήτου μας.

bokoslab - agropublic

Πρόσφατα Σχόλια

Άρθρα – Απόψεις

Ειδήσεις, powered by iNews

Συνδεθείτε τώρα!

Εγγραφείτε τώρα!